כולנו מכירים את שני מנועי החיפוש הגדולים בעולם, המנוע הרגיל המחזיר תוצאות של עמודים רלוונטיים בביטוים אותם רושמים בתיבת החיפוש (Google) ומנוע השני בגודלו – Youtube. בימים אחרונים הושק מנוע החיפוש נוסף והיא נמצאת ברשת החברתית שלה ב-"Google Plus". לפני שנעבור על סקירה, חשוב לציין שגוגל שינתה את ממשק המשתמש של רשת החברתית שלה לפני ימים ספורים והוסיפה הרבה פיצ'רים עם ממשק ידידותי ונוח יותר מאי פעם.
רוצים את האמת? הוא הרבה יותר נוח לעומת ממשק ה-Timeline של פייסבוק. השינוי של גוגל פלוס הוא שינוי מבורך ומכניס כמה חידושים שלא ניתן להתעלם מהם. אחרי כל כך הרבה שנים שפייסבוק נמצאת באוויר, היא עדיין לא הגיע לרמת הנוחיות לזאת של גוגל שעשתה זאת תוך חודשים בודדים. רשת שגילה פחות משנה, תוך מספר חודשים הפכה את הרשת שלה לאינטראקטיבית כל כך שלא ניתן להתעלם מהעובדה שרשת החברתית החדשה של גוגל (G+) הרבה יותר נוחה ופשוטה מפייסבוק.
רשת החברתית Google+ הושק ב-28 ליוני בשנה שעברה (2011) ותוך פחות משנה היא מונה מעל 100 מיליון משתמשים מכל העולם. הקצב הגדילה של הרשת גדולה כל כך שלפי הציפיה תוך שנה – שנתיים מהיום היא תעבור את כמות הגולשים הרשומים לרשת לזאת של הפייסבוק. השינוי האחרון נועד לצורך מענה לתצוגת Timeline שהושק בצורה גורפת לכל המשתמשים ב- Facebook בראשון לאפריל 2012. השינוי גרר הרבה זעם מצד המשתמשים שאינם מרוצים משינוי הזה, אבל "היי מי תופס אותכם שם. יש לכם את גוגל פלוס".
מי שעבד כבר עם ממשק הקודם של G+, ישים לב לשינוי משמעותי בניווט של הרשת.
סרטון המדגים את אפשרויות החדשות של ממשק החדש.
מנוע החיפוש של סטטוסים
מנוע החיפוש החדש התווסף בראש העמוד של הרשת כפי שניתן לראות בתמונה המצורפת.
כאן ניתן לבצע חיפוש בתוך הרשת. ז"א אנחנו יכולים לחפש ביטוים שלמים ולמצוא מידע רלוונטי ועדכני באמצעות צפיה בסטטוסים שפורסמו בגוגל פלוס. חשוב להבהיר, שתוצאות המוצגות בעת החיפוש אלו תוצאות שנמשכות מכל הרשת. בדיקה מהירה מעלה שהחיפוש מחזיר תוצאות דיי רלוונטיות ועדכניות מאוד בחלקם מהמקרים. השאלה, מתי או האם בכלל יש כוונה למיזוג מנוע החדש לתוצאות החיפוש הרגילות של גוגל. חשוב לזכור שבעבר היא נהגה להציג ציוצים מתוך רשת "Twitter" בתוך תוצאות החיפוש.
אם היה לי אפשרות לחלק אחוזים לגבי ממשק המשתמש על פי רמת הנוחיות והפשטות בין שני הרשתות הגדולות (פלוס ופייסבוק) היתי מחלק אותם באחוזים בצורה הבא:
[gchart id="71793" title="ממשק משתמש הטוב ביותר" height="400" legend_position="right"]
לסיכום: רשת חברתית של גוגל לא מספיק פופולרית (עדיין) לעומת פייסבוק, אבל היא נלחמת בה בכל הכח. היא צירפה את מרכיבי הרשת לתוך מוצר הדגל שלה (מנוע החיפוש) והיא עושה הכל כדי לקדם אותה. ככל הנראה שהיא גם תצליח בסופו של דבר.
גוגל מנצלת את כוחו של מנוע החיפוש שלה על מנת לקדם את הרשת החברתית. היא החליטה הפעם ללכת עד הסוף ושילבה את החיפוש החברתי כחלק ממנוע החיפוש.
התוצאות המוצגות כיום כאשר אתם מחפשים שאילתא הרבה יותר חברתיות, מנוע החיפוש מציג גם תוצאות מה-Google Plus שלך. כלומר הוא מציג:תמונות, סטטוסים, חברים ועוד.
בנוסף הוא נותן עדיפות לאתרים של חברים שלכם מהרשת החברתית.
אמנם עדיין לא ניתן להשתמש בגוגל פלוס בצורה הגיונית – אין שם אפחד, אבל גם פייסבוק לא השתלטה ביום אחד.