גוגל אנליטיקס הוא אחד הכלים הכי חשובים עבור בעלי אתרים. כל מי שעוסק בתחום של בניית אתרים , קידום אתרים ושווק באינטרנט עושים שימוש בגוגל אנליטיקס ונסביר גם למה בהמשך. אז מה זה בעצם גוגל אנליטיקס? גוגל אנליטיקס הוא כלי סטטיסטי מתקדם שיכול להציג דוחות סטטיסטיות בצורה מאורגנת. הכלי יכול לענות על כמות השאלות הרבות שעולות בתהליך ניהול האתר כמו למשל כמה זמן גולשים נשארים באתר, כמה דפים הם צפו, האם הם נרשמו לשירות או מילו טופס יצירת קשר באתר או מה הוא אחוז הנטישה באתר ועוד.
כמובן רק מדוגמה הקצרה הזאת אפשר לומר שגוגל אנליטיקס יכולה לספק לך מידע שיכול לסייע לך באופטימיזציה של דפי האתר בהתאם הנתונים הסטטיסטיים שניתן לצפות בו. יתרונו של גוגל אנליטיקס זה ששירות ניתן בחינם וכל בעל אתר יכול לקבל את כל המידע על האתר שלו בכל זמן נתון.
[toc]
(Google Analytics) – גוגל אנליטיקס – מי משתמש בו?
קודם כל, כל מי שעוסק בבניית אתרים , קידום אתרים ושווק באינטרנט משתמשים בגוגל אנליטיקס. כמובן גם בעלי אתרים שאינם בהכרח מתכנתים או אנשי קידום ואופטימיזציה במנוע חיפוש עושים שימוש תמידי בכלי כדי לצפות בסטטיסטיקות כמו כמות גולשים ביום, בחודש, בשנה אחרונה ולדעת מאיפה הם הגיעו, מה הם חיפשו וכו'. רוב בעלי אתרים אינם מבינים את כוחו של גוגל אנליטיקס ועושים בו שימוש בסיסי כדי לצפות בנתונים סטנדרטים המוצגים לכל משתמש אך ניתן לקבל הרבה מעבר.
מה הם הדברים שאני יכול לזהות בעזרת גוגל אנליטיקס (Google Analytics) ?
– לזהות כמות מבקרים על בסיס יומיחודשישנתיתקופת זמן מוגדרת באופן ידני.
– לגלות מיקום גאוגרפי עד רמת העיר של הגולשים ואת כמותם המדויקת.
– ניתן לזהות את סוג הדפדנים של הגולשים שלך.
– Bounce Rate – נטישה ( ניתן לצפות את אחוז הנטישה באתר המכונה גם כ-כניסה ויציא )
ועוד…
גוגל אנליטיקס ( Google Analytics ) מאפשרת לך לקבל:
דוחות על הגולשים שהגיעו לאתר שלך
ניתן לצפות בדו"ח ברור ומדויק מאיכן הגולשים הגיעו אל האתר על ידי גוגל אנליטיקס, אזור הגאוגרפי שלהם, סוג הדפדפנים ופרטים טכניים כמו רזולוציית מסך, האם דפדפן תומך בפלאש, JavaScript, שפות וכו'.
מידע זה שימושי מאוד, והוא יכול לעזור לבעלי אתרים להבין את הגולשים שלהם כדי לדעת מה לשפר ואיך לשפר, וכמובן לעשות ניסוים בדפים השונים באתר ולראות איך הגולשים מגיבים על השינוים האלה. לדוגמה, כאשר מתקינים עיצוב חדש לדף "צור קשר" ומוסיפים קטעי קול, ניתן לראות האם גולשים נוטשים את העמוד, האם הם נשארים יותר זמן מפעם, האם הם אכן משאירים פרטים ליצירת קשר ועוד פרטים נוספים שיכולים לעזור מאוד לבעלי אתרים להוציא את מקסימום מהאתר.
מה הם עושים כאשר הם נמצאים באתר שלך ?
אתה יכול לדעת מה הגולש עושה באתר שלך, לאן הוא הולך ובאיזה דפים הוא צופה, מה הדף שאותו גולשים נוטשים (עוזבים את האתר). באמצעות מידע זה אתה יכול לשפר את האתר שלך ולהגדיל את כמות המבקרים באתר שלך בצורה משמעותית מאוד. כאשר אתה יודע מה גולשים שלך עושים באתר, אתה בקלות יכול לכוון אותם לעשות פעולה שחשובה לך.
מתי גולשים נכנסים לאתר שלי ?
גוגל אנליטיקס מאפשר לצפות בדוחות סטטיסטיים לפי שעות וכך ניתן לזהות מתי יש כמות גולשים גדולה באתר, מידע כזה יכול לספק לך יכולת פרסום מוצרים לפי שעות כאשר אתה יודע מתי כמות גדולה של גולשים נמצאים בו.
מאיפה גולשים מגיעים לאתר ?
קיים מקום שבו מוצג מקור התנוע של אתר שלך. זאת אומרת, אתה בקלות יכול לראות מאיפה הגולשים שלך מגיעים לאתר שלך, אם זה דרך איזה אתר שפרסם את האתר שלך ללא ידיעתך או אולי מאתר אחר בו אתה מריץ קמפיין פרסומי וכך תוכל לדעת כמה אנשים באמת נכנסו דרך הפרסומת שלך באתר הזה, וכמובן כל מה שהוסבר לפני כמו צפייה באחוזי נטישה וזמן השהייה באתר, ניתן לבדוק זאת על כל אתר שמפנה את הגולש אל האתר שלך. זאת אומרת אפשר לדעת איזה מין האתרים שמפנים אלייך מביאים תנוע רלוונטית יותר שיש בה אחוזי נטישה קטנים ביחס לאחרים. בעקבות מידע כזה, אתה יכול כמובן להשקיע מאמצים וכספים בפרסום במקום שמביא לך תוצאות רצויות וטובות יותר. כמובן אנשים העוסקים בתחום של קידום אתרים עושים את כל הניתוחים האלה על בסיס קבוע על עשרות ומאות אתרים שלהם ושל לקוחותיהם.
איך גולשים מגיבים על התוכן שבאתר שלך ?
גוגל אנליטיקס ( Google Analytics ) מראה איך הגולשים שלך מגיבים על התכנים שלך. זה מראה מה הוא אחוז ההקלקות של הגולשים על תמונה, הקישור למוצר או כל שירות אחר . באמצעות מידע כזה אתה יכול לדעת האם המוצר או כל דבר אחר ממוקם במקום נכון וטוב או צריך להחליף את מיקומו או אולי את צורתו על-ידי הגדלת תמונה או טקסט בקישור. אם תענה על השאלות האלה בצורה נכונה ותגיע לתפוקה מלאה של האתר ויהיה באפשרותך לפתח אסטרטגיה שווקית טובה יותר מפעם.
גוגל אנליטיקס – איך נרשמים ?
קודם כל אתה חייב לפתוח חשבון ב- גוגל אנליטיקס. כדי להירשם לשירות נא לגשת לעמוד Google Analytics Signup Page
אתה תיראה את הטופס הרישום כפי שזה מופיע בתמונה למטה. במידה ויש לך חשבון ב- Gmail, אז באפשרותך להתחבר עם שם משתמש וסיסמה שלו. במידה ואין לך חשבון בג'ימייל עליך לפתוח אותו.
לאחר ההתחברות עם חשבון הג'י-מייל, אתה תיראה מסך כפי שזה מופיע בתמונה למטה. כאן אתה נרשם לגוגל אנליטיקס עם חשבון ה-Gmail שלך.
שלב השלישי הוא הכנסת נתונים של האתר שאותו אתה רוצה לנהל. אתה יכול לרשום את כתובת האתר שלך, שם משתמש לחשבון, שעון ומקום גאוגרפי.
שלב 4. שלב זה דורש ממך להכניס את פרטי התקשרות שלך.
שלב 5. מצריך אותך להסכים עם תנאי שימוש של המערכת.
שלב 6. שלב זה הוא שלב שאתה מקבל קוד שאתה עלול לשתול אותו באתר שלך. זהו שלב חשוב מאוד של הרשמה. עליך לעתיק ולהדביק את הקוד בתוך דף html או האתר שלך.
דוגמה:
איך להתקין גוגל אנליטיקס בוורדפרס ?
קיימות 3 אפשרויות להתקנת גוגל אנליטיקס (Google Analytics) באתר הוורדפרס.
הכנסה ישירה של גוגל אנליטיקס לתוך האתר
עתק את הקוד שקיבלת בשלב 6, והכנס אותו בתוך קובץ footer.php של התבנית לפני פקודת סגירה של ? > .
באמצעות Functions.php
הכנס את הקוד המופיע למטה בתוך קובץ functions.php של התבנית ועל תשכח לעתיק את קוד שקיבלת בשלב 6 מתוך גוגל אנליטיקס ( Google Analytics )
- <!–?php add_action('wp_footer', 'add_googleanalytics'); function add_googleanalytics() { ?–>
- // מחק את השורה הזאת, ובמקומו הכנס את קוד שקיבלת בשלב 6 מתוך גוגל אנליטיקס
- <!–?php } ?–>
באמצעות התקנת תוסף
קיימים הרבה תוספים דומים אבל בחרתי 2 שנבדקו בעבר ויש להם דירוג לא רע בכלל, לכן ממליץ להתקין אותם.
תוסף – Google Analytics for WordPress
תוסף – Google Analyticator
לאחר התקנה של התוסף של Google Analytics באתר שלך עליך לגשת לעמוד שהגענו אליו בשלב 6 וללחוץ על כפתור שמירה והתקנה ( Save and Finish )
אתה יכול כעת לצפות בסטטוס האתר שלך. הסימן הצהוב אומר שגוגל עדיין לא אימת את הקוד שהוכנס לאתר שלך. זה יכול לקחת מ-12 עד ל-24 שעות עד שתיראה סטטיסטיקות של האתר שלך ואת כל הפרטים שדיברנו עליהם קודם. אם יש לך שאלות לגבי ההתקנה או בכלל על גוגל אנליטיקס תרגיש חופשי לשאול באמצעות פרסום שאלות למטה בתגובות.