התראות גוגל – כלי שיכול לעזור לך לעקוב אחרי המתחרים או אחרי יזכורים של העסק שלך ברשת האינטרנט. הכלי של Google Alerts מאפשר לך לקבל התראות במייל כאשר עמוד חדש התאנדקס במנוע החיפוש של גוגל המכיל את הביטוי שאותו הגדרת מראש. במילים אחרות, אתה יכול לעקוב אחרי יזכורים שאותם אתה רוצה להיות מעודכן בהם (זה יכול להיות שם העסק שלך או שם האתר או ביטוי מפתח שאותו אתה מקדם) כאשר הם מתפרסמים ומתאנדקסים בגוגל. בכל פעם שגוגל מאנדקס עמוד חדש שפורסם באתר כלשהו, לא משנה אם זה בפורום בתוך דיון או בבלוג של מישהו שאינך מכיר, המערכת תשלח אליך התראה על כך עם הקישור ותיאור העמוד.
הדבר יכול לשמש אותך לא רק כדי לעקוב אחרי יזכורים, אלא גם לצורך השתתפות בדיונים. ז"א חלק משיווק באינטרנט הוא השתתפות בדיונים אשר מתפרסמים בכל רחבי האינטרנט. למשל אם אתה עוסק בתחום האופנה, בקלות אתה יכול להמליץ על מותג כלשהו לאותו המחבר או לגולשים שהגיבו בכתבה וכך גם למתג את עצמך כמומחה בתחום באמצעות נתינת עזרה לא רק בתוך האתר שלך אלא גם מחוצה.
בעלי אתרים יעריכו אותך יותר שאתה נותן עצות, משתתף בדיונים גם מבלי לבקש תמורה כלשהי מאותו אתר. פשוט לשתף ולעזור. אם הזמן אתה תשים לב שבעלי אתרים אחרים בעצמם ימליצו עליך בדיונים ואולי גם בפוסטים, יקשרו אליך לאתר ויפרסמו אותך בחינם. למה? כי תרמתה, באמת ניסיתה לעזור לגולשים שלהם בלי שביקשו ממך וחלק החשוב ביותר באינטרנט הוא שיתופי פעולה. כנ"ל זה גם נוגעה בך, אם אתה רואה שיש לך גולשים ובעלי אתרים שקשורים לתחומך, ומגיבים בפוסטים שלך ובמאמרים שלך, תתיחס אליהם באותה צורה. תמליץ עליהם במידת היכולת ואם יש דיון כלשהו, תן מילה גם לבעלי אתרים אחרים. כך יזכרו אותך לטובה.
בנוסף לכל זה, בבלוגים ובמאמרים (כמו כאן) יש לך אפשרות לשים קישור לאתר שלך. השם הפרטי שלך יהפוך להיות קישור וככל שיהיה לך יותר תגובות במאמרים שונים ובעמודים שונים, הסיכוי שלך לחשיפה נוספת של האתר מהקישורים אלו גדלה. למרות שזה לא כל כך תורם לקידום כי ברובו מדובר בקישורי Nofollow , אבל אכן זה גם לא משנה במקרה הזה. אתה לא עושה את זה כדי לקבל קישורים. אתה עושה את זה כדי לעזור ולמתג את עצמך. אתה יכול לקבל חשיפה ו-Traffic מקישורים האלו וכך להגדיל את החשיפה ומודעות של אנשים על האתר שלך.
אם נחשוב לרגע, אדם שהגיב על כתבה מסוימת בצורה מפורטת מעמיקה אומר שהוא אכן קרא אותו והגיב, אם התגובה שלו מספיק מעניינת ומפורטת גולשים אכן ירצו לקרוא עוד מה יש לאותו גולש לשתף ולומר ויגלשו אל תוך האתר שלו דרך הקישור. גם אם זה בסופו של דבר לא תורם לך בצורה ישירה בקידום אתרים במנועי החיפוש, זה זה אכן תורם בצורה עקיפה. עדיין יש השפעה טובה כאשר אתה מעורב בכל הדיונים בהרבה אתרי אינטרנט באותו התחום שבו אתה עוסק.
עבודה עם Google Alert
כל שעליך לעשות, זה להיכנס לקישור הבא המופיע כאן למטה ולעקוב אחרי הוראות בסיסיות של המערכת. Google Alerts עדיין בגרסאת בטא (כמו רוב מוצרי גוגל).
קישור: http://www.google.co.il/alerts
חשוב לציין שהתראות נשלחות לדואר אלקטרוני בלבד. אולי בעתיד הקרוב גישה ל-API יהיה נגיש למפתחים ויהיה אפשר לחבר את התראות אלו למערכות CMS (מערכות ניהול תוכן) למשל כמו wordpress, אשר יהיה קל יותר לקבל עדכונים בתוך המערכת ולא להציף את תיבת דואר. בכל מקרה, יש לך כמה אפשרויות של קבלת התראות במייל.
סוגי התראות לבחירתך
- הכל
- חדשות
- בלוגים
- וידאו
- דיונים
תדירות משלוח התראות
- באותו רגע
- פעם ביום
- פעם בשבוע
נפח התוצאות
- רק תוצאות הטובות ביותר
- כל התוצאות
אם אתה מעוניין לקבל התראות מסוג מסוים כלשהו כמו למשל מהדיונים או רק מהבלוגים, אז אתה יכול לסמן אחד מהאפשרויות שהוצגו כאן ורק התראות מהסוג שבחרת התקבלו בדואר אלקטרוני. כמובן אם אתה רוצה לקבל התראות מכל סוג ללא סינון, עליך לבחור באפשרות הראשונה שהוצג בסעיף "סוגי התראות לבחירתך" ותקבל התראות מגוגל כל פעם שיתפרסם משהו חדש בנושא שאותו בחרת.
חלק מהשימושים הנפוצים ביותר של התראות גוגל
מעקב מתחרים – ביצוע מודיעין עסקי על מתחרים
קבלת התראות למפגשים שונים הקשורים לתחום שבו אתה עוסק
קבלת עדכונים חמים / חדשות על נושא מסוים (אני משתמש בזה גם לצורך קבלת חדשות על – Apple)
השירות הזה יכול לעזור לך לקבל מידע בצורה שונה יותר מהצורה שהכרת עד היום. עכשיו יש לך משימה לעשות! ללחוץ לייק, +1 לכתבה ולהגיב במידת הצורך.
נייס !!!