מערכת מדהימה של גוגל בשם insight searchהמאפשרת לנו לראות גרף סטטיסטיקת של החיפושים שנעשה במנוע חיפוש של גוגל. פיתוח ישראלי. המערכת insight search נותנת לנו לראות גרף חיפושים של מילים וביטוים שנעשה בפועל בגוגל. אנחנו יכולים לצפות באיזה תדירות נעשה חיפושים במילים וביטוים שונים. הכלי חינמי לגמרי, שניתן להשתמש בו לכל מטרה. כלי מאוד שימושי. אני תכף אסביר למה זה שימושי אבל קודם נסביר מה יש לנו בכלי הזה. אנחנו יכולים לבדוק מילות מפתח וביטוים ספציפיים ולצפות בגרף של מערכת insight searchשמראה לנו את מגמת החיפושים משנת 2004. אנחנו יכולים ליראות מגמת חיפושים לכל ביטוי שאנחנו רוצים. הכלי מאפשר להגדיר ספציפית, באיזה מדינות חיפשו ביטוי כזה או אחר, להגדיר קטגוריות ועוד. הכלי insights for search נותן לנו אפשרות ולמקד את הגרף ברמת הימים.
בקיצור כלי מאוד שימושי.
חלקכם חושבים "אוקי, יופי, למה אני צריך את זה ?"
תחשבו שיש לכם חנות פרחים, אתם יכולים בקלות ליראות את מגמת החיפושים בשנתיים אחרונים, וליראות באיזה חודשים הביקוש גדל או פוחת.
היום בכלי הזה משתמשים חברות רבות של ביטוח, בנקים, חברות כרטיסי אשראי, מקדמי אתרים וכו… כולם רוצים לדעת את מגמת החיפושים של מוצר שלהם ומתי כדי להם להשקיע בפרסום ושווק. הגרף הסטטיסטי של גוגל מאפשר לנו לדעת בערך, מה אנשים מחפשים ובמה מתעניינים.
שוב צריך לקחת כל הגרף הזה במידה מסויימת ולא להסתמך עליו בלבד אבל בהחלט זה אומר הרבה.
לדוגמה: איך נדע מה המגמת האבטלה ?
בגרף זה אנחנו רואים שעכשיו בחודש נובמבר יש במגמת עליה בחיפושי עבודה במילת מפתח "דרושים".
ביטוי "חיפוש עבודה" גם בעליה.
המסקנה: חברים יקרים יש אבטלה 🙂
נכון, מצחיק זה לא, אבל זאת אמת.
הכלי החינמי של גוגל יכול לעזור בקידום אתרים, או במידה ואתם חושבים לפתוח בקרוב חנות או לבנות אתר חדש, כדי לכם קודם לבדוק האם יש ביקוש לשירות או למוצר שלכם, כמה ביקוש יש לזה, ומה המגמת החיפושים.
כמובן שאם אין מספיק חיפושים, הכלי insight search לא מראה תוצאות. שאני אומר מספיק, אני מתכוון למספר אלפים כמינימום.
עכשיו אתם יכולים להבין למה הכלי הכרחי ושימושי מאוד לקידום אתרים, קידום מכירות, קידום ושווק אתרים באינטרנט.
כמובן צריך לקחת בחשבון, שכלי הזה מאוד פופולרי בחברות רבות לא מכוון שזה חינמי, אלה מכוון ש90 אחוז מהגולשים בארץ ו84 אחוז מכלל העולם עושים שימוש יום יומי במנוע חיפוש של גוגל. לכן מאוד חשוב לקחת את התוצאות שלהם ברצינות.
insight search פותח בארץ ע"י מפתחים ישראלים, בניהולו של מנכ"ל גוגל ישראל "מאיר ברנד"
קישור כדי להיכנס לכלי הזה ולהשתמש בו לכל מטרה – http://www.google.com/insights/