המלחמה בין פייסבוק לגוגל פלוס ממשיכה והיא לא תעצור בשנה הקרובה. מאז השקתו ופתיחת שערים של גוגל פלוס לקהל הרחב, פייסבוק ביצע שינוים משמעותיים בממשק המשתמש שלו. משתמשים רבים גילו שכל יום הממשק שהם הכירו והתרגלו משתנה מלרגע לרגע. הדבר רק מחזק את טענות של הלחץ שהופעל על פייסבוק בעקבות השקת גוגל פלוס. למרות הכל, גוגל שבר שיא של כל רשת חברתית אחרת שקם עד היום והפך אותה לרשת חברתית למצליחה בזמן קצר בעקבות הרשמות מרובות בזמן כל כך קצר. למרות ההצלחה המספרית של גוגל, היא לא מצליחה להחזיק מעמד ולהפוך לרשת אהובה כל כך בעיקר בגלל הסיבה שכולם כבר בפייסבוק. מי רוצה לעבור לגוגל פלוס כאשר כל החברים נמצאים במקום אחר?
אבל זאת לא הסיבה העיקרית. לגוגל עדיין יש סיכוי להצליח אבל רק כאשר היא תנקוט בצעדים למען המפרסמים.
כמו שידוע, כל תוכנית טלוויזיה בארץ ובעולם משווקים את פייסבוק בחינם. מכירים את המשפט "תצטרפו לעמוד הפייסבוק שלנו" ? אני בטוח שכן. הדבר הפך לפלטפורמה שיווקית נוספת מה שדחף את פייסבוק שלב אחד מעל כולם. לעומת זאת, גוגל פלוס לא מציע *עדיין* עמודים עסקיים ואף אוסר פתיחת פרופילים פיקטיביים שאינם מייצגים דמות חיה ואמיתי. היא לא מאפשרת בשלב זה לפתוח פרופילים לעסקים ולא ממליצה לעשות זאת. אחרת היא טוענת שהיא תסגור חשבונות פיקרטיביים שאינם מייצגים דמות חי ואמיתי. ההשכלות של סגירת חשבון היא לא דומה לזה של פייסבוק. בעבר וגם היום היא סוגרת חשבונות רבים שאינם עומדים בתנאים, אך במקרה של גוגל היא מאיימת לסגור לכן כל החשבון שיש לכם בגוגל. זאת אומרת חשבון של ג'ימייל, גוגל אנליטיקס, גוגל וובמסטר טולס ורשימה עוד ארוכה.
האם אתה מוכן לסכן את החשבון שלך למען השיווק?
אני בטוח שלא. לכן בשלב זה, Google לא מאפשרת לעסקים ולחברות להירשם ולהתחיל לשווק בגוגל פלוס וכאן החיסרון שלה מול פייסבוק. כל עוד facebook נהנת מפרסום חינם ממדיות שונות, גוגל נלחמת בספאם ובסגירת חשבונות פיקרטיביות. אבל זאת רק ההתחלה. גוגל הצהירה שהיא מתכוונת להשיק עמודים עיסקיים שיאפשרו לבעלי עסקים ולחברות לפתוח עמודים כאלה. על פי טענתם הפלאטפורמה השיווקית בגוגל פלוס יהווה תחרות כבדה מול עמודים ב-Face. היא תכלול אפשרויות פרסום מתקדמות יותר. לרגע אם שכחנו, גוגל היא מנוע החיפוש, וכל הפרויקט של רשת חברתית מתמקד בסופו של דבר למנוע החיפוש. היא מחזיקה בפלטפורמה פרסומית בשם Adwords המאפשרת לכל עסק לפרסם בה בכל תקציב אפשרי. האם עמוד עיסקי בפלוס תהפוך ליתרון במנוע החיפוש האורגני? או איך גוגל תשלב את עמודים עסקיים במנוע החיפוש? תשובות לשאלות אלו כנראה נידע בקרוב מאוד, אבל השאלה מה עלינו כמשתמשים וכמשווקים לעשות כאשר אנחנו רוצים פשוט לפרסם סטטוס ברשת אחת ושהיא תתעדכן אוטומטית בשאר הרשתות אחרות… למשל, פרסום סטטוס בפלוס אוטומטי יפרסם סטטוס בפייסבוק.
איך לפרסם סטטוס מגוגל פלוס לתוך פייסבוק?
אין ספק שזה מתסכל לפרסם ותשתף את אותו הסטטוס בשני רשתות חברתיות שונות. מעבר לכך שזה גוזל זמן רב לעבור כל פעם בין האתרים, הדבר מחייב אותך להישאר עדיין בפייסבוק. כעת נראה איך אפשר באמצעות טריק קטן לפרסם סטטוסים בפייסבוק באמצעות גוגל פלוס.
אינכם צריכים להתקין שום דבר, זאת לא אפליקציה אלא טריק. אז ככה מתחילים:
כדי להתחיל, עליך להיות מחובר לפלוס ולפייסבוק. ללא חשבון זה בלתי אפשרי. אם אינך מחזיק בחשבון ב- Google Plus, אתה יכול לבקש הזמנה כאן: פרויקט החדש של גוגל פלוס – Google Plus
אתה צריך לקבל כתובת דואר אלקטרוני ייחודית כדי להתחיל לפרסם מ-Plus ל-Face.
גש לעמוד Facebook Mobile. בצד שמאל למטה אתה תמצא משפט Upload via Email ומחתיו כתובת דואר ייחודית שלך.
עתק את הכתובת הנ"ל וגש לגוגל פלוס. חשוב לדעת שאסור לך לשתף את הכתובת מייל זה עם אף אחד אחר.
גש לעמוד המעגלים ( Circules) וצור מעגל חדש בשם Facebook Updates
הוסף איש קשר חדש במעגל עם כתובת אימייל שעתקת מפייסבוק ותקרא לו בשם FBstatus
גש לעמוד הבית של פלוס ותרשום סטטוס כלשהו. למטה מתחת לחלון הסטטוס צרף את המעגל Facebook Updates
מתחתיו יופיע לך שורה שמסומן עליו ווי, לשלוח את הסטטוס גם למשתמש שאינו רשום ב- Google Plus
לחץ על שתף, וסטטוס יפורסם גם בפייסבוק.
ובזה סיימנו עם המדריך לפרסום בין הרשתות. לבסוף חשוב לומר שגוגל הוא שחקן מאוד פעיל ועוצמתי שיש בידו את כל הכלים כדי להילחם בפייסבוק והיא תעשה זאת בהדרגה. כל מה שנותר לנו זה להמתין ולהשתמש בכלים שיכולים לעשות לנו חיים קלים יותר ולחסוך לנו הרבה זמן בשיווק ברשתות חברתיות. הפעולה הנ"ל ניתנת לביצוע גם עבור משתמשי טוויטר אבל על זה כבר בפעם אחרת.